Czy aby na pewno warto stosować metody znane wszystkim z kursów, książek i praktyki życiowej? Jak wiele z nich to po prostu mity w które wierzymy? Ten artykuł przybliży nieco niektóre nie stosowane i tajemne metody z którymi warto się zapoznać. Zastosowanie jednej lub kilku z 10 metod może sprawić że odpoczniesz od natrętnych klientów i niechcianych sytuacji….
1. Klientów traktuj jak zło konieczne. Jak już przyjdą , to niech będą ale niech nie kręcą się po sklepie bo albo coś zniszczą przestawią albo ukradną. Zmuś ich nawet wulgaryzmami do jak najszybszego wyjścia z Twojego sklepu. Jeśli będą za dużo pytać o szczegóły – niech znajdą odpowiedzi w internecie. Jeżeli będą grzeczni to pewnie będą pytać się o rabat, spław ich czym szybciej tłumacząc że w kasie fiskalnej coś się popsuło i nie możesz dawać rabatów. Bądź kreatywny zawsze coś można wymyślić żeby zniechęcić do siebie klienta. Jeśli jakimś cudem klienci będą i tak co ciebie przychodzić po zakupy – zwiększaj marze o 50 i 100% więcej niż konkurencja. Niech nauczą się że u ciebie zostawia się dużo pieniędzy.
2. Nie tłumacz klientowi różnicy między produktami. Podawaj zawsze najdroższe. Albo jeszcze lepiej podawaj im najgorsze jakościowo i sprzedawaj je bardzo drogo. W wolnych chwilach przepakowuj darmowe do produkty do innych opakowań i sprzedawaj. Toż to zysk na czysto!
3. Kiedy sprzedajesz zwierzęta pamiętaj które są chore lub słabe i te sprzedawaj jako pierwsze. Jeżeli klient przyjdzie i powie że zwierzę zdechło, to nakrzycz go za brak odpowiedzialności i niestworzenie optymalnych warunków do trzymania zwierzęcia.
4. Jeśli masz pracownika do nigdy nie chwal go! Zawsze dawaj mu do zrozumienia kto tu rządzi. Niech nawet na moment nie poczuje od ciebie przyjaznego nastawienia. Pracownicy to zło konieczne w wielu przypadkach i nie ma co się nad nimi użalać.
5. Nigdy nie dawaj pracownikowi samodzielnych zadań. Jeżeli już tak robisz to stój lub idź z nim. Na pewno zrobi źle.
6. Rynek zoologiczny się nie zmienia i zawsze będzie taki sam. Nie poświęcaj czasu na nowinki z branży. Stracony czas.
7. Oczerniaj konkurencję. Na każdy możliwy sposób. Każdemu klientowi szczegółowo wyjaśniaj dlaczego nie warto kupywać w innych sklepach zoologicznych. Możesz posłużyć się fortelem i zaproponować zaufanej osobie by wrzuciła jakąś chorobę do akwarium konkurencji lub podał coś zatrutego gryzoniom. Każdy sposób jest dobry. Opowiadaj jak widziałeś twoich konkurentów pijanych na mieście i jak specjalnie sprzedają chore zwierzęta. Zapisz się na miejscowe internetowe forum akwarystyczne i pod anonimowym loginem oczerniaj konkurencję.
8. Pod żadnym pozorem nic i nigdy nie zmieniaj. Czasy się nie zmieniają. Tylko głupi idą wraz z duchem czasów. Sklep zoologiczny to sklep zoologiczny a nie nowinki światowe i udziwnione towary.
9. Kultura osobista to przeżytek. Jak klient wchodzi z brudnymi butami do twojego sklepu to daj mu miotłę i szmatę do ręki- niech nauczy się dobrego wychowania.
10. Nie używaj nowych mediów do reklamy. Żadnego internetu, facebooka ani innych dziadostw. To dobre dla małolatów. Twoi klienci to stateczni ludzie nie korzystający z bzdurnych nowinek.
Jeżeli będziesz stosował te metody, uwierz mi murowany sukces – klienci przestana przychodzić a ty w końcu zamkniesz sklep i odpoczniesz. Odpoczynek należy się przedsiębiorcom!
Poniżej znajdziesz ciekawy filmik który zainspirował mnie do powyższego artykułu. Film jest po niemiecku, ale jest na tyle wymowny że większość rzeczy powinieneś bez problemu zrozumieć. Miłego oglądania.
Leave a comment
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.