Rozwój sklepu zoologicznego zakłada że będziesz ufał też swojej intuicji.
Często w momencie rozwoju sklepu zaczynamy myśleć o kolejnych punktach sprzedażowych. Kolejny sklep to kolejne wydatki, kolejni pracownicy, większa ilość towaru i …większy ból głowy.
Przy rozwoju nieuniknione jest poszerzanie asortymentu, punktu handlowego, większej ilości pracowników lub większej ilości sklepów.
W tym artykule jaki i kolejnych chciałbym się przyjrzeć jakie wyzwania niesie ze sobą rozwój firmy zoologicznej.
Jednym z nich jest pomysł by założyć sklep w galerii handlowej.
Filmik powyżej wyjaśnia kilka kwestii, której poniżej opisuję:
Na co zwracać uwagę:
Negocjuj ceny. Nigdy nie bierz cen które dostałeś na początku. Nie słyszałem jeszcze o galerii która nie zgodziła się na obniżenie cen. 30 euro/m2 to częsta cena. Jest ona jednak zbyt wysoka na przeciętną firmą zoologiczną.
Czekaj na okazję. Pamiętaj że przy nowo powstałej galerii dochodzą dodatkowe koszty np,. takie jak wybudowanie ścianek działowych.
To dotyczy głównie pierwszego najemcy w nowej galerii. Po przynajmniej roku funkcjonowania galerii powstają pustostany lub firmy które zbankrutowały lub zrezygnowały. Warto wtedy negocjować ceny bo zarządcy galerii zależy by jak najmniej takich było.
Pamiętaj o dużej kaucji na początek. Wynosi ona 3-4 krotność miesięcznego czynszu brutto. Jeżeli wszystko pójdzie ok, to zobaczysz ją dopiero po rozwiązaniu umowy. Umowa trwa zazwyczaj 10 lat.
W związku z tym pamiętaj że wejście w galerię handlową to długoterminowa inwestycja z której trudno wyjść wcześniej bez poważnych konsekwencji finansowych.
Mentalność właściciela to często bardzo wysoki próg – dla niektórych nie do przeskoczenia. Co nie znaczy że nie można tego zmienić.
Ogromnym plusem jest bardzo dużo przepływ ludzi w galeriach. Potencjalnych klientów jest całkiem sporo. Trzeba oczywiście wsiąść pod uwagę specyfikę galerii i danego miasta.
Koszt założenia ok. 100m2 takiego sklepu wynosi do 200 tysięcy złotych
Jeżeli masz już doświadczenie przy zakładaniu sklepów to działa to na Twoja korzyść.
Umowa lojalnościowa z galerią handlową zakłada zazwyczaj ze nie będzie konkurencyjnego sklepu w galerii. To ty możesz tam rządzić.
Marża w sklepie galeriowym to miejsce w którym odnajdziesz zwrot swojej inwestycji. Ten zwrot powinien trwać ok roku czasu.
Inne artykuły z serii JAK ROZWIJAĆ SKLEP ZOOLOGICZNY
– wypowiedzi eksperckie dotyczące rynku zoologicznego w galeriach handlowych
– Mentalność i intuicja w rozwijaniu firmy. Studium przypadku
– Jak zabezpieczyć się przed kradzieżami w sklepie zoologicznym
– Zarządzanie siecią sklepów – studium przypadku – w przygotowaniu
– Dobór pracowników i szkolenie – w przygotowaniu
Oferta dla zainteresowanych rozwojem sklepu zoologicznego znajdziesz tutaj
oferowane produkty w nagraniu :
Jak sprzedawać w sklepie zoologicznym
Krzysztof Burzyński
Doradca branży zoologicznej