Sukces sklepu zoologicznego

Jak osiągnąć sukces prowadząc sklep zoologiczny. Czy wystarczy być fachowcem, znać się na rybach, gryzoniach, psach i kotach? A może chodzi o to by mieć dużo towaru i zainwestować większa ilość gotówki. Oczywiście pewnie najlepiej mieć i jedno i drugie. Jednak jak przejść ponad własnymi ograniczeniami? I najważniejsze pytanie co właściwie mam na myśli mówiąc „SUKCES”.

Jak pokazuje doświadczenie, rodzinne firmy mają racje bytu. Klienci przyzwyczajają się do właściciela, do sklepiku. Nawiązuje się relacje pomiędzy właścicielem, pracownikami i klientami. Z tego tworzy się swoisty rodzaj rodziny, który tworzy sukces. Jest to prawda i dla wielu osób jest to wystarczające.

Natomiast co wtedy kiedy chcesz się rozwijać, powiększając sklep lub zakładając kolejny. Jeżeli nie bierzesz zewnętrznego inwestora, dużego kredytu z banku lub nie  zainwestujesz pieniędzy z jakiś własnych oszczędności  to pozostaje ci praca organiczna i proces dochodzenia do sukcesu.

Pisząc „sukces” mam na myśli stan, w którym jako właściciel masz zapewniony finansowy przepływ który zapewnia ci normalne funkcjonowanie bez potrzeby zastanawiania się „czy starczy do pierwszego”, z możliwością nie przychodzenie do pracy i ciągłej chorobliwej kontroli. Nie mam na myśli „nicnierobienia”, bo i świetna firma zbankrutuje bez kontroli i pozostawienia sobie samemu. Natomiast sukces polega na nie uzależnianiu się od pracy w sklepie, ale od wolności od ciągłej potrzeby przebywania w sklepie. Dlatego nie da się tego osiągnąć w pojedynkę. Potrzebujesz pracowników, potrzebujesz zdobyć nowa wiedzę by wejść na nowy poziom funkcjonowania.

W pewnym sensie tekst też dotyczy jakiejkolwiek działalności, natomiast specyfika zoologi powoduje że potrzebna jest codzienna opieka nad zwierzętami i chociażby jednej osoby której dodatkowo dasz prace. A sukcesem byłoby to że jedyne czym się zajmujesz to karmienie zwierząt. Ale o trochę inny rodzaj sukcesu mi chodzi. Raczej chodzi o to żebyś był strategiem, a nie pracownikiem w sklepie.

Polecam więc też Tobie mój e–book „10 zasad sukcesu sklepu zoologicznego”, który może ukaże Ci  nowe spojrzenie w tym temacie.

Krzysztof Burzyński

About the Author

Krzysztof Burzyński
Od 2003 roku w branży zoologicznej. Od sprzedawcy po menadżera sieci sklepów. Obecnie szkoleniowiec, rekruter, doradca, redaktor i dziennikarz. Specjalizuje się w know-how założenia i prowadzenia sklepu zoologicznego. Autor książek: "Praktyczny poradnik dla rekrutujących" i "Jak skutecznie sprzedawać w sklepie zoologicznym"

Be the first to comment on "Sukces sklepu zoologicznego"

Leave a comment