W tym roku można było dostrzec różnicę pomiędzy targami zoologicznymi we Wrocławiu i Łodzi. Trudno mi jednoznacznie oszacowywać które były „lepsze”- bo byłem tylko w Łodzi osobiście. Jednak z rożnych innych źródeł miałem okazję posłuchać o targach we Wrocławiu. To co od razu rzuca się w oczy to różnica w podejściu do kwestii aspektów biznesowych w branży. Maksymalna ich ilość była w Łodzi. Natomiast Wrocław wyróżnił się dużą większą ilością żywych zwierząt.
Skupię się wiec na miejscu i czasie w którym byłem obecny.
Piątek był dniem typowo branżowym i to się dało odczuć w rozmowach. Pytania były przemyślane i głęboko wchodziliśmy w tematykę problemów sklepu zoologicznego.
W ten sam dzień poprowadziłem też dwa szkolenia: „Jak zarobić na swojej wiedzy zoologicznej” – gdzie starałem się przybliżyć nieco wiedzę w temacie zamiany swojej wiedzy na zysk finansowy. Nie brakowało przykładów z życia własnego oraz osób które wspomagam.
Natomiast szkolenie ” Zarządzanie sklepem. Dlaczego sprzedaż i motywacja nie zawsze działa na pracownika” skupiało się na przedstawieniu przykładów z moich szkoleń, gdzie nie zawsze można było uzyskać właściwy wynik sprzedażowy i motywacyjny. Oczywiście była też analiza sytuacji i rozwiązania danego problemu.
Sobota przyniosła lawinę ludzi. Po całym dniu byłem wykończony jak koń po westernie. Cieszyłem się że w ten dzień nie miałem szkoleń. Zapomniałbym jak się nazywam.
Czas targów to czas spotkań. Miałem okazję spotkać m.in z Amelią z bloga bigdogsmallbody.blogspot.com, za sąsiadów niezwykle sympatyczne osoby z gazety Przyjaciel Pies a tuz obok Master chef for Dog, którzy kusili zapachami . Poniżej krótka filmowa relacja z tego wydarzenia.
III forum branży zoologicznej skupiło się wokół ciekawego tematu – konsolidacji rynku. Ciekawe co przyniosą kolejne miesiące, bo w tamtym roku regularnie odbywały się szkolenia dla sklepów zoologicznych.
Akademia Rynku zoologicznego skupiła się na tematach auto-motywacji pracowników, zarządzania czasem oraz liderowania.
Niedziela była dniem kolejnych moich szkoleń: „Jak założyć sklep zoologiczny. Narzędzie do symulacji opłacalności biznesu” oraz „Rozwój sklepu zoologicznego. Od jednego do sieci sklepów”.
Okazało się że te dwa tematy cieszyły się największym powodzeniem. Akurat pierwszy temat o założeniu sklepu – jest sztandarowym moim tematem – więc to mnie nie zdziwiło. Natomiast temat rozwoju sklepu już istniejącego – doświadczyłem jak temat mocno się „poruszył” po latach średniego zainteresowania. Dlatego już teraz prowadzę równoległe rozmowy lub usługi z osobami które wchodzą/chcą wejść ze sklepem zoologicznym do galerii handlowej. Temat jest o tyle istotny że właściwe prowadzenie w negocjacjach z galerią potrafią dać oszczędności kilku-kilkadziesiąt tysięczne!
Dodatkowo dobre negocjacje mogą zapewnić dobre warunki na lata prowadzenia biznesu. I to jest druga część prowadzenia biznesu w galerii – właściwy rozstaw sklepu, merchandising, polityka cenowa… zbyt wiele by pomieścić wszystko w jednym wykładzie.
Na osobny artykuł zasługiwałoby opisanie dwóch imprez w czasie targów – czyli Imprezy PET FAIR oraz firmy Aquael. Jakkolwiek ani czas ani miejsce na opisywanie tych wydarzeń. Trzeba jednak nadmienić że organizatorzy targów jak i Aquael stanęli na wysokości zadania.
Premiera książki „Jak skutecznie sprzedawać w sklepie zoologicznym” – odbyła się również w czasie targów. Choć sama treść mogła być już znana niektórym – to w tym wypadku przybrała nowa formę – poradnika. Jak wskazywała sprzedaż i zainteresowanie – powinna służyć dla pracowników obecnych jak i przyszłych.
Przypominam że są do nabycia książki drukowane. Poradniki dla tych którzy dopiero otwierają sklep zoologiczny oraz do podstaw nauki zawodu jakim jest sprzedawca w sklepie zoologicznym. Książkę można zamawiać w pakietach jeżeli potrzebujesz więcej niż jedną sztukę dla większej ilości pracowników.
Jest też możliwość kupna dodatkowo wersji z poradnikiem video.
Następne targi Pet Fair już w…2017 roku! To nowa formuła. Przypominająca dwuletni cykl międzynarodowych targów Inter-zoo w Norymbergii. Czy właściwa? To się okaże. Na pewno jednak dotychczasowe działania organizatorów pokazują ze ich działania są przemyślane i celowe.
Poniżej kilka wybranych zdjęć z targów.